Naturvetenskap och teknik i förskolan

KURSER

Naturvetenskap och teknik i förskolan

Nynäshamns Naturskola har arbetat med utomhusbaserat lärande sedan 1988. Genom åren har ett stort antal kurser för både skola och förskola genomförts i huvudsak utomhus. Vi erbjudeer kurstillfälle utomhus med utgångspunkt från boken Leka och lära naturvetenskap och teknik ute.

Leka och lära naturvetenskap och teknik ute, 3 tim utomhus
Detta kurstillfälle är förlagt utomhus vid er förskola eller vid Nynäshamns Naturskola. Kursen innehåller praktiska aktiviteter utomhus med utgångspunkt från boken ”Leka och lära naturvetenskap och teknik ute”: Artkunskap, produktiva frågor, naturvetenskapligt arbetssätt, utmaningar, problemlösning och enkla maskiner som till exempel hjulet. Aktiviteterna görs genom samarbete i mindre grupper.

Kostnad för resor och eventuell övernattning tillkommer.

För offert, frågor och önskemål
Ring eller maila robert.lattman-masch@nynashamn.se  tel 08 520 737 08

Kurslitteratur
Boken Leka och lära naturvetenskap och teknik ute kommer att kunna köpas till ett förmånligt pris i samband med kursen. Boken är på 350 sidor och innehåller 150 aktiviteter och många faktarutor. Nynäshamns Naturskola erbjuder även andra kurser utifrån böckerna i Att lära in ute-serien