Grön flagg nätverksträff förskolan 3 april 2014

KURSER

Grön flagg nätverksträff förskolan 3 april 2014

Ni är välkomna på nätverksträff som arrangeras av Nynäshamns Naturskola i samarbete med Håll Sverige Rent. Träffa andra förskolor, utbyt erfarenheter och fyll på med inspiration i ert arbete för hållbar utveckling och Grön Flagg!

När?             torsdag 3 april 2014, kl 15.00-17.00

Var?              Nynäshamns Naturskola i Ösmo

För vem?     Ni som arbetar i förskolan, som har arbetat eller funderar på att börja med Grön Flagg

Kontakt?      08 520 73565, 08 520 737 09, mats.wejdmark@naturskolan.pp.se

Kostnad?     Ingen

Anmälan?     Senast 27 mars på ovanstående adress eller telefon. Flera från varje förskola är välkomna.

:________________________________________________________________ Namn:_____________________________________

Vi har en flagga                Vi håller på med Grön Flagg                 Vi funderar på att börja

Obs kläder efter väder. Vi är ute en timme.

-       Ute: Fika och introduktion

-                               Ute: Vattnets kretslopp. Aktivitet och lek.

-       Inne: Energi kopplat till vattnets kretslopp. Konstruktion.

-       Inne: Erfarenhetsutbyte i smågrupper. Ni som har dokumentation över ett tema som ni vill visa tar med er den.

Välkomna!

2014-03-05 14:37:34