Ett samarbete mellan:

www.nynashamnsnaturskola.se

www.nynashamn.se

Warning: Undefined array key "page" in /customers/b/5/0/nynashamnsnaturskola.se/httpd.www/spring/index_sk_hem.php on line 229

Humlans förskola

Warning: Undefined property: stdClass::$rubrik in /customers/b/5/0/nynashamnsnaturskola.se/httpd.www/spring/skolansBildForstaSida.php on line 18

Välkommen till Humlans förskola!
Den ligger centralt i Nynäshamn, precis intill Humlegårdsskolan. Förskolan är ursprungligen en treavdelningsförskola, men vi delar in barnen i fyra grupper, för att på så sätt få ett lägre antal barn i grupperna.

Avdelningar:  Eken2
Enen
Granen
Tallen
Äpplet

Regi:           Kommunal

Öppettider:  Måndag - Fredag
06:30 - 18:30

Antal barn:  16 barn födda 2003
15 barn födda 2004
12 barn födda 2005
18 barn födda 2006
13 barn födda 2007

37 flickor
37 pojkar

Köinfo:        Samtliga förstahandsval som önskar placering inom 4 månader:

5 barn

Övrigt:         Vi är ute mycket både på vår gård, i närområdet och i skog och mark. Vi lånar skolans gymnastiksal för rörelsestunder. I vårt pedagosiska arbete utgår vi ofta från fantasins värld för att fånga barnen till ett rikt lärande och många roliga stunder i fsk.

Vår förskola är centralt belägen, ca 10 minuters gångväg från centrum, nära till hav och grönområden.
Förskolan består ursprungligen av tre avdelningar men i vår strävan att dela in barnen i lite mindre grupper, utnyttjar vi samtliga lokaler i förskolan till avdelningar. Våra avdelningar heter Tallen, Eken, Enen och Granen.

Förskolan ligger alldeles bredvid Humlegårdsskolan F-3, och vi samarbetar med skolans personal kring olika frågor, såsom miljöarbete och förberedelse inför förskoleklass. Varje vecka lånar vi skolans gymnastiksal till rörelsestunder med barnen. För de allra yngsta har vi rörelse till musik på förskolan.
De äldsta barnen, 3-5-åringarna, äter sina måltider i matsalen som vi delar med skolan. Där serveras god mat och en härlig salladsbuffé. De yngre barnen äter på sina avdelningar.

Vi har valt att lägga också extra tyngd på att stärka barns utveckling av sin språkliga och motoriska förmåga. Vi arbetar med att utveckla barnens miljömedvetande, genom att arbeta enligt modellen "Grön Flagg" (Håll Sverige Rent).  I vårt pedagogiska arbete utgår vi från barnens intressen och vi använder oss av fantasins värld för att fånga barnen. På så sätt ger vi dem rika möjligheter till lärande och många roliga stunder på förskolan.

Adress: Fröjasväg 49 149 33 Nynäshamn
Tel: 08-52073630